vineri, 10 iunie 2011

Încurajarea mersului pe jos

În calitate de partener al proiectului "PIMMS TRANSFER",la începutul lunii iunie a anului 2011, Municipiul Timişoara organizează o campanie şcolară sub sloganul "Pe jos oraşul se vede mai frumos!". Prin activităţile acestei campanii este urmărită încurajarea mersului pe jos, informarea şi sensibilizarea elevilor implicaţi în proiect despre efectele negative ale poluării determinate de traficul rutier intens din mediul în care trăiesc.
În cadrul acestei competiţii, în data de 11 iunie, începând cu ora 9, elevii vor parcurge un traseu prestabilit şi marcat de Primăria Municipiului Timişoara dinspre şcoală către centrul oraşului, punctul de întâlnire fiind Catedrala Mitropolitană, traseu care va cuprinde obiective cu o semnificaţie deosebită pentru acest oraş. La sfârşitul acestui traseu, elevii vor avea ocazia să urmărească un spectacol de acrobaţii pe biciclete, care va avea loc între orele 10 şi 12, în Piaţa Victoriei vizavi de Catedrală.
În urma acestei activităţi, elevii vor preciza traseul parcurs şi vor descrie ce anume i-a impresionat cel mai mult (o clădire anume sau caracteristicile unui loc - zonă verde, zonă liniştită ), sub forma unui eseu sau compuneri. Primele 5 lucrări vor fi publicate în Monitorul Primăriei, iar grupele calificate în urma acestei probe eliminatorii vor realiza câte un videoclip sau câte o prezentare, cu o durată de maxim 5 minute, având ca temă deplasarea cu mijloace de transport alternativ maşinii (biciclete, mijloace de transport în comun, mersul pe jos), ca soluţie la poluarea cauzată de traficul intens la nivel urban.
Etapa finală a competiţiei va avea loc între elevii care vor dovedi creativitate şi originalitate în scrierea eseurilor menţionate anterior, şi va consta în realizarea videoclip-ului sau prezentării menţionate mai sus şi într-un test blitz. Premierea proiectelor câştigătoare va avea loc în Sala de Consiliu a Municipiului Timişoara. Numărul total estimat al participanţilor este, în acest an, de 250 de elevi.
Biroul Relaţii Publice, Învăţământ, Cultură