luni, 31 octombrie 2011

Timisoara / Nicolae Robu: La noi patru (cu scuzele de rigoare pentru dl. Orza) e decizia!

Citind în Opinia Timişoarei comunicatul de presă al d-lui vice-primar Adrian Orza, comunicat, chipurile, venit în replică la declaraţiile "belicoase si incercarea repetată a unora (chiar candidaţi anunţaţi la Primăria Timişoarei) de a transforma Poli în vehicul electoral pentru atingerea unor scopuri personale meschine" (am citat din comunicatul d-lui Adrian Orza), mă văd nevoit să fac cunoscut iubitorilor de Poli din Timişoara şi celorlalţi timişoreni interesaţi, următoarele:
1. N-am avut niciodată, în nicio împrejurare, vreo atitudine belicoasă faţă de cineva, pentru că nu mă caracterizează să am asemenea atitudini. Ba dimpotrivă, eu sunt un neobosit promotor al armoniei între oameni şi în general!
2. Nu am încercat niciodată să-mi fac capital electoral din pasiunea mea pentru fotbal şi dragostea pentru Politehnica Timişoara! Dimpotrivă, spre deosebire de alţii, eu sunt exact acelaşi, atât în privinţa fotbalului, cât şi în oricare alta, acum, la trei ani după ce am intrat în politică, cu cel de dinaintea respectivului moment, la fel cum am rămas acelaşi de pe vremea când eram simplu cadru didactic şi după ce am devenit prorector şi apoi rector al Politehnicii, respectiv senator al României! O ştiu asta toţi cei ce m-au cunoscut, o ştiu, în UPT, de la portari şi femei de serviciu, până la academicieni şi, mai bine ca oricine, studenţii! Dar, atenţie: acelaşi înseamnă şi iubitor de fotbal în general -inclusiv ca practicant!- şi iubitor de Poli, în special! Mie să nu-mi ceară nimeni să nu pledez pentru susţinerea fenomenului Poli numai pentru că mintea lui îngustă vede în asta politizare şi scopuri personale meschine! Eu am spus-o repetat: susţin şi voi susţine de pe orice poziţie mă aflu -acum sunt, înainte de toate, cetăţean al Timişoarei, preşedintele celui mai important partid din Timişoara, senator al României şi rector al celei mai importante universităţi timişorene-, respectiv mă voi afla, că singurul fenomen care adună laolaltă zeci de mii de timişoreni pe stadion şi ţine, în acelaşi timp, alte zeci de mii în faţa televizorului, vibrând de emoţie, ducându-i, deseori, pe culmi de fericire -am numit, evident: FOTBALUL sub sigla "POLI"- trebuie susţinut!
3. Necazul este, însă, următorul: în prag electoral, unii au ajuns la concluzia că nu dă bine să aprobi alocarea de fonduri pentru o echipă de divizia B, mai ales când în fruntea ei se află Marian Iancu! Dă mult mai bine să vorbeşti despre nevoia de bani la spitale, grădiniţe, drumuri, etc. Şi, bineînţeles, la eternele găuri negre ale Timişoarei, numite RATT şi COLTERM, tolerate cu suflet mare, ca atare (de ce oare, de ce oare?)! Ce mai contează că echipa a fost sancţionată abuziv de mafia din fotbal -pentru că acesta-i adevărul!- şi nu pedepsită pe drept pentru erorile lui Iancu, cum, pentru un pumn de simpatie în plus, au acreditat ideea unii. Ce mai contează că sub Marian Iancu s-au obţinut cele mai bune rezultate din istoria de 90 de ani a clubului: în patru ani, echipa a fost de două ori vice-campioană, a jucat de două ori finala Cupei României, a dat de patru ori golgeterul campionatului, a dat mai mereu cele mai multe goluri dintre toate echipele, a atras pe stadion cei mai mulţi spectatori, a bătut pe Dinamo şi pe Steaua -visul etern al oricărui timişorean-, a avut prestaţii europene excelente, a crescut tineri excepţionali, inclusiv campioni naţionali la juniori. Ce mai contează că sub Marian Iancu s-au redobândit numele, palmaresul şi culorile pierdute într-un alt moment de "mare iubire" a unora pentru Poli... Să fiu bine înţeles: eu nu-l apăr pe Marian Iancu, ba chiar vreau să o afirm răspicat: managementul lui sportiv excelent nu a fost, din păcate, însoţit de un management financiar de acelaşi nivel; în zona managementului financiar, Marian Iancu a avut, mie mi-e clar, un număr de minusuri.
4. N-am "tras primăria de urechi" şi n-am "cerut reprezentanţilor instituţiei explicaţii despre banii publici care s-au dus în conturile clubului alb-violet", cum, fără niciun suport, o afirmă Caius Seracin de la Opinia Timişoarei, în articolul prin care promovează comunicatului d-lui Adrian Orza. Cum aş fi putut să fac aşa ceva?! Ceea ce am spus eu, de fapt -şi am făcut-o ca răspuns la întrebarea unui ziarist- a fost că: "nu cred că dl. primar Ciuhandu a afirmat că nu se ştie ce s-a întâmplat cu banii daţi de Primărie pentru Poli, pentru că sunt sigur că dânsul ştie prea bine că lucrurile nu stau deloc aşa, ci totu-i cunoscut până la ultimul bănuţ". Am mai adăugat, ca să întăresc crezul meu că dl. primar Ciuhandu n-avea cum să declare aşa ceva, că dacă lucrurile ar fi stat aşa cum susţinea ziaristul că a declarat dl. Ciuhandu că stau -adică: s-ar fi dat bani publici fără a se şti ce s-a întâmplat cu ei-, atunci ar fi fost extrem de grav şi cineva ar fi trebuit să dea socoteală.
5. "Poli" trebuie susţinută prin fapte, nu prin vorbe! Prin fapte făcute la timp! La timp, până nu devine prea târziu! Haideţi să le facem, d-lor Ciuhandu, Ostaficiuc şi Bojin! La noi patru (cu scuzele de rigoare pentru dl. Orza) e decizia! Hai Poli!

Prof.dr.ing. Nicolae Robu
Rectorul Universităţii "Politehnica" din Timişoara
Preşedintele PNL Timiş