marți, 3 mai 2011

112 - respect şi preocupare faţă de problemele cetăţeanului!

02 MAI - Ziua cu cele mai puţine apeluri adresate Poliţiei prin Serviciul Naţional al Apelurilor de Urgenţă 112 în judeţul Timiş

Numărul unic de urgenţă - 112, este un mecanism de recepţionare şi transmitere a apelurilor de urgenţă referitoare la incendii, accidente, urgenţe medicale, dezastre şi alte evenimente care necesită intervenţia rapidă a agenţiilor specializate de intervenţie.

Funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) este o necesitate firească pentru o ţară civilizată care înţelege să-şi protejeze cât mai bine cetăţenii prin asigurarea unui serviciu de urgenţă de calitate şi eficient.

În primul trimestru al anului 2011 la nivel naţional s-a înregistrat o medie zilnică de 12.190 apeluri adresate Poliţiei prin Serviciul de Urgenţă 112, iar în judeţul Timiş zilnic au fost înregistrate aproximativ 100 apeluri de urgenţă adresate instituţiei noastre.

Ieri, 02 mai 2011 a fost ziua cu cele mai puţine apeluri de urgenţă adresate Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş .Din cele doar 38 apeluri de urgenţă înregistrate la nivelul instituţiei noastre, peste 70% au reprezentat urgenţe în mediul urban şi mai puţin de 30% au fost adresate poliţiştilor din mediul rural.

Dintre acestea, 11 s-au referit la tulburarea ordinii şi liniştii publice poliţiştii aplicând 12 sancţiuni contravenţionale, 4 semnalau accidente de circulaţie uşoare iar 16 au privit alte sesizări. Din cele 31 de apeluri reale în 29 timpul de reacţie a fost de până la 10 minute.

Numărul redus de apeluri s-a datorat prezenţei active a poliţiştilor în teren fiind astfel mai aproape de nevoile cetăţeanului .

Mulţumim pe această cale cetăţenilor care au înţeles importanţa apelului de urgenţă 112 şi nu au irosit resursele care au putut fi gestionate în interesul celor care aveau cu adevărat nevoie.

Biroul de presă din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş